Din imagini se vede cum muncitorii toarnă stratul de asfalt direct pe pământ, în localitatea Seaca de Pădure. În mod normal, sub acesta se pun straturi de nisip și pietriș, pentru ca drumul să reziste în timp.
CITEȘTE ȘI: Niște „Dorei” de Dolj în acțiune: Au turnat ciment direct pe iarbă
„Construcția unui drum nou – fie din asfalt sau beton – necesită realizarea unei structuri deosebite de straturi legate, începând cu un strat de bază stabil și continuând până la un strat de uzură cu precizie de nivelare ridicată. Stratul de bază servește ca fundație pentru imbrăcămintea rutieră. În funcție de tensiunile estimate să apară, drumul cuprinde mai multe straturi de grosimi diferite, în scopul de a rezista la cele mai diverse condiții meteo și de a se menține în stare de funcționare pe o durată de mai multe decenii. Stratul de bază cuprinde un strat de amestec nelegat de balast și și piatră fină concasată, precum și nisip concasat, pentru a atinge capacitatea portantă necesară și de a absorbi sarcinile de trafic, astfel încât stratul de fundație să nu fie dărâmat.
În multe situații, un strat de bază legat este turnat peste un strat de bază nelegat. Ca liant este utilizat în principal bitum, ciment sau var. Mixturi care conțin bitum sunt indicate la turnarea straturilor de bază la cald sau la rece, în funcție dacă mixtura este caldă sau rece. Stratul de bază este legat hidraulic atunci când cimentul sau varul sau de var este folosit ca liant”, potrivit Wirtgen Group, companie care produce utilaje pentru construcția de drumuri.
VIDEO – Cum se construiește o șosea: